Zielone wydarzenia

Przypomnijcie sobie ostatnią konferencję, szkolenie, wyjazd integracyjny, wydarzenie na stadionie miejskim w jakim braliście udział. Oddalone od centrum, żeby było ładnie i zielono, ale jednocześnie kiepsko skomunikowane z miastem, więc każdy przyjechał własnym autem? Z wyszukanym menu składającym się z owoców morza, rzadkich, wyrafinowanych składników, często sprowadzanych z drugiego końca świata, orientalnymi, egzotycznymi potrawami? Materiałami rozdawanymi szczodrze przez organizatorów, a później lądujących w koszu lub walających się dookoła miejsca eventu? Masą kolorowych, eleganckich gadżetów, które z radością zabraliście do domu i przez pół roku przekładaliście z miejsca na miejsce by ostatecznie wyrzucić je z niepokojącym poczuciem winy?

Można inaczej 🙂

Zielone wydarzenie (green event, sustainable event) jest wydarzeniem zaprojektowanym i przeprowadzonym w sposób minimalizujący negatywny wpływ na środowisko i społeczeństwo, pozytywnie odbieranym przez lokalna społeczność i przynoszącym im realne korzyści.

Tyle teorii 🙂

W praktyce to dopracowany w najmniejszym szczególe event:
– redukujący emisję gazów cieplarnianych, w tym CO2, które zostałyby wytworzone przy organizacji „standardowego wydarzenia”, bo promuje wydarzenia w miejscach dobrze skomunikowanych, w centrach miast, oświetlonych naturalnym, dziennym światłem;
– zmniejszający zużycie zasobów naturalnych, bo stawia na nowoczesne i ekologiczne technologie pozyskiwania energii oraz ciepła, a także zmniejszających zużycie wody;
– stawiający nacisk na używanie materiałów mogących zostać wykorzystanych powtórnie, oraz na zwyczajne zmniejszenie  ilości odpadów, bo redukuje materiały drukowane zamieniając je na wersje elektroniczne dostępne poprzez ftp czy e-mail, lub na „wypożyczane” pendrive’y z potrzebną treścią, które po imprezie się zwraca, a eventowe gadżety, kolorowe foldery, długopisy, pliki kartek, reklamówki, zastępuje roślinką, którą można posadzić w doniczce, w ogródku, świetlówką LED, lub innym gadżetem, który zostanie z chęcią wykorzystany;
– wspierający lokalne społeczności i rozwój miejsc pracy, bo usługi i catering zamawiany jest u lokalnych dostawców, menu układa się z sezonowych i miejscowych produktów, oraz produktów FairTrade;
– na każdym kroku podkreślający unikalność koncepcji „zielonego wydarzenia” i poprawiający wizerunek Twojej firmy !

Trudne? Pracochłonne? Może… Ale nie ma wydarzenia, którego nie moglibyśmy zamienić na takie „zielone”. Igrzyska Olimpijskie w Londynie, liga NBA, czy polska prezydencja w Radzie UE to najlepsze przykłady „zielonego wydarzenia”.  Masz pytania? Jesteś zainteresowany? Daj znać! zielonewydarzenie@gmail.com lub poprzez formularz kontaktowy.bg-eventsSpotkajmy się ekologicznie!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s